معرفی کتاب راه اندازی کسب و کار
راه اندازی کسب و کار: 24 گام برای موفقیت کسبوکارهای نوپا
کتاب راهاندازی کسبوکار راهنمایی عملی برای کارآفرینان است. در این کتاب، روشی منظم و گام به گام برای راهاندازی کسبوکاری جدید ارائه شده است. شما میتوانید با مطالعهی این کتاب با کل فرآیند کارآفرینی آشنا شوید و شانستان را برای ساخت محصولی منحصربه فرد افزایش دهید.
این کتاب 24 گام در اختیار شما قرار میدهد که در 6 دستهی کلی تقسیمبندی شدهاند. این 6 دسته عبارتند از: مشتریان شما چه کسانی هستند؟ چه کارهایی برای مشترانتان میتوانید انجام دهید؟ مشتریانتان چگونه به محصولاتتان دست مییابند؟ چگونه از محصولتان درآمد کسب کنید؟ چگونه محصولتان را طراحی کنید و بسازید؟ چگونه کسبوکارتان را اندازهگیری کنید.
کتاب مثل جعبهابزاری یکپارچه طراحی شده است تا کارآفرینان تازهکار و کهنهکار با استفاده از آن بتوانند کسبوکارهای خوبی را براساس محصولات مبتکرانه و جدیدشان راهاندازی کنند.
این راهنمای 24 مرحلهای برای کارآفرینان کهنهکاری که در حوزه یا صنعتی خاص از تجربهی فراوانی برخوردارند نیز مفید است، چون با استفاده از آن میتوانند محصولاتشان را به شکل کارآمدتر به بازار عرضه کنند. علاوهبر این چهارچوب ارائه شده در این کتاب هم برای دورههای آموزشی مفید است و هم برای کسانی که میخواهند خدمتی به بازار عرضه کنند.
در بخشی از کتاب راه اندازی کسب و کار میخوانیم:
باید مطمئن باشید که پیشنهادتان منحصربه فرد است و کاربرنمایتان ارزش قابل توجهی را از محصولتان به دست خواهد آورد. اکنون باید اطمینان پیدا کنید که کاربرنما و ده مشتری بعدیتان میتوانند محصول شما را بخرند.
خیلی کم اتفاق میافتد که فرآیند خرید ساده باشد. تقریبا باید افراد متعددی را متقاعد کنید که خرید یا استفاده از هرگونه محصول قابل توجهی چه در محیط کسبوکار به کسب وکار و چه در بازار مصرفی (معمولا) محصولتان ارزش خریدن را دارد.
برای موفقیت در فروش محصول، لازم است تا همۀ افرادی را بشناسید که در روند تصمیمگیری کاربر نهایی در خرید محصول نقش دارند. برخی افراد به شکلی فعال به تأیید یا رد فرآیند خرید میپردازند، درحالیکه برخی دیگر نظراتی را بیان میکنند که میتواند فرآیند خرید را دچار نوسان کند.
این فرآیند یا هرگونه فرآیند مشابه دیگر به روشهای گوناگونی در برنامههای آموزش فروش ارائه شدهاند و چندین دهه است که به کار گرفته میشوند. با توجه به اهدافی که در این کتاب دنبال میکنم، برای توصیف این فرآیند از زبانی ساده و معمولی استفاده خواهم کرد. این فرآیند برای موارد کسبوکار به کسبوکار و کسبوکار به مصرف کننده صادق است، هرچند که موارد کسبوکار به مصرف کننده ممکن است شامل افراد کمتری باشد و در آنها هر فرد چندین نقش را بر عهده داشته باشد.
دیدگاهتان را بنویسید