معرفی کتاب حقیقت فروش
چگونه میتوان در حوزهی فروش کالا و خدمات، عرصهای که رقیبان به گونهای روزافزون در آن مشغول تاخت و تازند، گوی موفقیت را از همقطاران ربود و به درجات بالایی از بهرهوری دست پیدا کرد؟ مایک وینبرگ در کتاب حقیقت فروش در پاسخ به این سؤال برای شما حرفهای بسیار مهمی دارد.
دربارهی کتاب حقیقت فروش
برای به دست آوردن فروش بیشتر باید چه رویکردهایی را در نظر بگیریم؟ پنج جنبهای که فروشندگان برتر و تولیدکنندگان بزرگ در هر صنعت بر آن تکیه میکنند کدامند؟ چرا افراد خودخواه در زمینهی فروش از دیگران بهتر عمل میکنند؟ مایک وینبرگ در کتاب حقیقت فروش (Sales Truth) میکوشد به این پرسشها پاسخ داده و راهکارهای عملی سودمندی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهد.
نویسندهی پرفروش آمازون، مایک وینبرگ، در این اثر زنگ خطری را برای فروشندگان و رهبران فروش به صدا درمیآورد تا از این طریق به آنان نشان دهد که چگونه میتوانند از هیاهوی روزافزون بازار و تبلیغات گذر کنند و متدهای کارآمد و مدرن فروش کالا و خدمات را در کسبوکار خود به کار بگیرند. اگر به دنبال کتابی برای بهینهسازی توانمندیهای خود در حوزهی فروش هستید و به اثری نیاز دارید که به شما کمک کند تا در این زمینه عملکردی درخشان داشته باشید، لازم نیست به سراغ تکنیکهای تبلیغی افرادی بروید که بدون دانش عملی و نظری در این زمینه به اظهار نظر میپردازند. بلکه سعی کنید خود و جهانبینیتان را در عرصهی فروش شکل دهید. برای این کار میتوانید از مطالعهی آثاری از این قبیل بهره بگیرید.
کتاب حقیقت فروش برای چه کسانی مناسب است؟
اگر در حوزهی فروش مشغول به کار هستید، برای افزایش بهرهوری و سودبخشی کسبوکار خود مطالعهی این کتاب را از دست ندهید.
با مایک وینبرگ بیشتر آشنا شویم
مایک وینبرگ (Mike Weinberg) پیش از آن که در عرصهی مشاوره فعالیت جدی خود را آغاز کند، تولیدکنندهی سه شرکت مختلف بوده و از سوی رسانههایی همچون فوربس، OpenView Labs و چندین نشریهی دیگر بهعنوان یکی از تأثیرگذارترین چهرههای فروش معرفی شده است. اولین کتاب او که اثری دربارهی توسعهی کسبوکار بود، به یکی از پرفروشترین کتابهای آمازون تبدیل شد و به مدت یک سال در صدر فهرست پرفروشترین کتابها در ردهی خود باقی ماند. مایک وینبرگ در سراسر جهان به ارائهی سخنرانی و سمینارهایی دربارهی فروش بهینه میپردازد و به یکی از قابلاعتمادترین و پرطرفدارترین سخنرانان، مربیان و مشاوران این حوزه تبدیل شده است.
در بخشی از کتاب حقیقت فروش: خط بطلانی بر ادعاهای فروش و راهنمایی برای فروش بیشتر میخوانیم
موفقترین مدیران اجرایی، مدیران فروش و بازاریابانی که دیدهام، در بهکارگیری اصول اولیه تبحر بسیاری دارند و به رویکردهای سنتی و قدیمی بهطور تمامعیار پایبند هستند. آنها بهجای سرگرمکردن خود با خرید برای آخرین، عالیترین و بهروزترین ابزار و چیزهای بیارزش یا حقهها، به آن دسته از اصول رهبری فروش و بازاریابیهای اثباتشده، وفادار ماندهاند؛ روشهایی که جذابیت بسیار کمی دارند، اما فوقالعاده مؤثر هستند.
برای فهم درستتر این حقیقت، اجازه بدهید تا این نکته را از زاویهای دیگر نیز بررسی کنم: با وجود آن چیزی که از رهبران فکری امروزی میخوانید و میشنوید، من هرگز ندیدهام که یک فروشنده یا تیم فروش، به علت استفادهنکردن از یک فرایند فروش جدید یا نداشتن ابزارهای فروش جدید، دچار شکست شوند.
نمیدانم نکته بعدی را چطور بگویم که مؤدبانه و بدون تکبر به نظر بیایم؟ فقط میتوانم آن را از روی استیصال و سرافکندگی بگویم، چون از وعدههای دروغینی که به فروشندگان و مدیران امید واهی میدهد، خسته شدهام. شما بیشک برای پیداکردن مشاور، مربی و سخنران فروش تلاش بسیاری کردهاید، کسی که نسبت به من در چند سال گذشته سفرهای هوایی بیشتری داشته و در شرکتهای بیشتری حضور داشته است، اما احتمالاً ناامید شدهاید. من برای کمک به تیمهای فروش در هر صنعتی، به سراسر جهان سفر کردهام؛ از وام مسکن گرفته تا ماشینآلات، پلاستیکها و پلیمرها، خدمات پرداخت، گروههای حمایتی، گروههای توزیعی، کلانداده، کامیونهای بزرگ، خدمات نرمافزاری و حتی خدمات جمعآوری زباله! با تأکید و صراحت کامل میگویم چیزی که در بین این متخصصان خودخوانده گم شده است، با وجود نظر خودشان یا چیزی که به نقل از «مطالعات» خود مینویسند، ابزار یا فرایند موردعلاقهای که کشف کردهاند نیست، بلکه اجرای کامل اصول اولیهای است که در این سالها به فراموشی سپرده شده است.
دیدگاهتان را بنویسید